Jsme nadšenci do Montessori

Fascinuje nás, s jak obrovským potenciálem přicházejí děti na tento svět.
Jak snadné je pro ně učit se všemu, co k životu potřebují.
Ve své praxi pracujeme s celostním přístupem k dětem a s filozofií italské lékařky, pedadožky a vědkyně Dr. Marie Montessori. Její ucelený pedagogický systém nám dává smysl a víme, že funguje.
Víme díky tomu také, že děti se touží orientovat ve světě písmenek mnohem dříve, než přijdou do první třídy základní školy. Leckdy je to už kolem třetího roku věku!
Na trhu je nepřeberné množství knížek pro děti, ale zjistili jsme, že takové knížky pro začínající čtenáře, které respektují jejich potřeby a proces učení se číst, na trhu v České republice vlastně úplně chybí.

Vytvořili a vydali jsme vlastní knihy, se kterými děti zvládnou čtení samy.
S radostí ♥.

Takové knihy, které splňují vše, co děti pro efektivní učení potřebují.

V čem jsou jedinečné?

Naše knížky ocení všechny děti, které začínají se čtením, ať jim jsou 3 roky a nebo už chodí do školy.

Jaké jsou naše knihy?

Vytvořili jsme systém úrovní čtení

Abyste našli přesně takovou obtížnost, kterou vaše dítě zvládne a zažije úspěch. Například v první úrovni se všechna slova píšou tak, jak zní. Využíváme opakování, rytmus a návodné ilustrace.

Pečlivě vybíráme písmenka a slova

Písmenka jsou přiměřeně velká. Mají rozestupy nastavené tak, aby si děti mohly ukazovat prstem. Díky pečlivě vybranému fontu nedocházlí k záměně písmenek. Používáme srozumitelná slova.

Jsou "tak akorát"

Tak akorát velké. Tak akorát tlusté. Je v nich tak akorát slov. Prostě takové, aby je děti dokázaly přečíst samo od začátku až do konce.
Mají tužší listy a díky spirále ve hřbetu se snadno otevřou. A drží.

Ke každé knížce najdete v Knihovně aktivit bohatý doplňkový materiál.

Ke každému tématu tvoříme zásobárnu úkolů, aktivit, podnětných otázek, pracovních listů ke čtení i psaní. Po zakoupení knížky si ho jednoduše stáhnete z Knihovny aktivit v PDF.

Kdo jsme?

Mgr. Dita Dlouhá

Montessori průvodkyně dětí idospělých. Připravuje vzdělávací semináře a kurzy pro průvodce Montessori zejména pro věk od narození do 3 let a od 3 do 6 let.

Vystudovala psychologii a absolvovala mezinárodní studia AMI Montessori pro věk 0-3, 3-6 a 6-12 let. Má trénink Montessori terapie.
Montessori průvodkyně dětí do 6 let a jejich rodičů. V Kladně založila a vede Montessori mateřské školy a jesle. Podílí se na mnoha dalších projektech převážně s tématikou vzdělávání.

Vystudovala předškolní pedagogiku, aktuálně studuje školský management a prošla ročním výcvikem v autentickém leadershipu. Má trénink pro průvodce Montessori pro věk 0-3 a 3-6 let.

Mgr. Roman Hájek

Copywritter a expert na komunikaci a média.
Vystudoval fakultu mediálních studií.

V současné době je ředitelem Středočeské vědecké knihovny v Kladně.

Co o nás říkají rodiče a pedagogové

Musím vám složit poklonu za knížky! Jsou fakt dobrý. Já měla dost pochybnosti, jestli to bude Majdu (7 let) bavit, témata mě úplně nezaujaly. Ale fakt ji to chytlo a nadchlo. Je spíš pomalejší čtenářka, ještě hláskuje. Knihu Ruka říká si přečetla hned sama a měla velkou radost, že k tomu nikoho nepotřebuje. Koukal jí přes rameno Tobís (4 r.) a ten si to zapamatoval, takže teď taky "čte". Morče přelouskala Majda dneska a už si to zapisuje do čtenářskýho deníku. Takže moc děkuju a těšíme se na další kousky!
Daniela Kutilová Kšírovámáma a psycholožka
Dobrý den, těsto máme hotové. Při tvoření jsme si užili legraci. Jenom při mletí koření jsme přidali jeden krok navíc. Náš mlýnek nezvládl velké kusy koření a tak jsme si pomohli hmoždířem. Těsto se nám myslím povedlo. Vykrajování a pečení přijde na řadu večer. Zítra bude Emča zdobit.
Máme upečeno i nazdobeno. Myslím, že máme letos nejkrásnější perníčky a ještě jsme si užili legraci.
Moc děkujeme za báječně zpracovaný recept. Celé dílko je práce Emči 🍀❤️
Petra Pohlovámáma
Někdo tu má radost! Upřímnou, bezpodmínečnou, radost ze svého vlastního pokroku, úspěchu. Protože čtení otevírá bránu do světa. Po tom, co jsem přinesla knížky domů a Laura začala zvídavě knížky prohlížet, jsem teprve pochopila, co už řada z nás zapomněla, jak málo na začátek stačí. Jak je úžasné mít knihu, která padne do dětských rukou, jak dává smysl se učit na jednoduchých větách, protože ty dávají dohromady celek, význam, utvářejí příběh. Protože v jednoduchosti je síla. A každý malý úspěch vede k úspěchu velkému. Čteme si nejraději v posteli každý večer a přečteme jeden příběh. Tento večer přečetla Laura sama celou knížku, respektive 2 knížky. Od začátku až do konce. Věřím, že i díky rannému seznamování s několika druhy písmen (malé/velké psací i tiskací), pro ni bylo přirozené číst běžný text tak, jak ho najdeme v jakékoliv jiné psané formě. Laura byla nadšená z témat, které ji zajímají, ke kterým má citové pouto (zvířata). O to víc ji knížky zajímaly a snadněji se jí četly. Na první pohled jednoduché knihy v sobě skrývají příběh, mají přesah do každodenního života. Líbí se mi pečlivě vybraná slova, které se pro první čtení nabízí (úroveň 1-4). Oceňuji krásné fotografie, které přesně vystihují text. Moc se těšíme na další knížky a ze srdce děkujeme. Věřím, že knížky budou bavit spoustu dalších dětí. Stojí totiž za to.
Andrea Vosmikovámáma a cvičitelka jógy Pure Yoga
Projekt Hurá, čtu! sleduji od jeho počátků a na knížky pro malé čtenáře jsem se moc těšila. Když nám přišly do školky, byla jsem z nich nadšená nejen já, ale také děti, které měly možnost nimi listovat. Ve čtyřech letech jsem je aktivně seznamovala s písmenky a psaním. Díky této předchozí zkušenosti si samy začaly v knížkách číst, a to hned po tom, co se seznámily s obrázky. Oceňuji jednoduchost, propracovanost a propojení s realitou. Tyto knížky mi v dětské knihovničce chyběly.
Aneta Štěpánkováprůvodkyně dětí a rodičů v projektu Cesta k samostatnému dítěti
Knihy jsou pro naši rodinu druhá nejdůležitější část společného času (ta první je pobyt venku). Knihy byly první "hračky" které jsme se synem aktivně používali a dodnes jsou na denním programu hned několikrát. Projekt Hurá, čtu! má za cíl děti podpořit v samostatném čtení a dopřává dětem, díky svým speciálně vytvořeným knihám, pociťovat úspěch ze čtení. Možná tě napadne, že pro batolata knihy nejsou vhodné. NAOPAK. Náš "čtenář" je miluje. Zná již teď texty a společně je při prohlížení doplňujeme. Podle obrázků ví jaký text následuje (text koresponduje s fotografiemi). Jsou akorát do ruky. Krásně se otáčí stránky a nepřekáží hřbet knihy (spirálová vazba). Za mě jsou knihy vhodné klidně od roka. Jsou čisté, snadné a pro děti uchopitelné ve všech směrech.
Mirka Mitrengamáma a průvodkyně rodičů v projektu Máma na pohodu
Milí zakladatelé projektu Hurá, čtu!
Chtěla bych vám poděkovat za úžasné knihy a podělit se s vámi o krátký povánoční příběh. Celou sadu vašich vydaných knih nám letos do třídy nadělil Ježíšek. Nejprve to vypadalo, že knih je opravdu hodně, a že je Ježíšek neměl nadělit všechny najednou. Ale výrazy ve tvářích dětí se měnily hned s prvním listováním. Největší nadšení však vzbudilo vysvětlení označení čtenářské úrovně knih. Okamžitě začala neuvěřitelná výměna a spolupráce mezi dětmi, aby si každý našel knihu, kterou dokáže SÁM, ÚPLNĚ SÁM přečíst.
Odpoledne přicházeli rodiče a děti jim běžely s nadšením ukázat pár stránek přečteného textu nebo i celou knihu. To vše proběhlo v pondělí 3. ledna. Další dny přicházely děti místo pozdravu se slovy: "tak já jdu číst.
Dnes je čtvrtek a děti mají přečtenou jednu až čtyři knihy. Nadšení a vnitřní motivace je stále neuvěřitelně vysoká. Jediné o čem děti začínají přemýšlet je, jestli těch knih nakonec nenadělil Ježíšek málo. 😁
Velké díky a přejeme mnoho inspirace pro další knihy na které se už teď velmi těšíme!
Petra PrixováMontessori školka Prachatice
Ahoj, zdraví vás Laura s Mariankou a jejich dvě pomocnice. Domluvily jsme se, že jejich fotku pošlu autorkám knížky, kterou jsme dnes používaly u přípravy těsta na perníčky. Tak posílám do redakce Hurá, čtu! Jak jim to s knížkou/kuchařkou fungovalo? Holky se u toho pobavily. Největší úspěch mělo dělání důlku a lití vejce a medu do něj. Ostatní děti, co chodily kolem, to komentovaly "Vypadá to jako láva." "Je to jako sopka." "Je to jako hnízdečko." Řešili jsme u toho rozdíl mezi lžící a lžičkou, mezi tuhým a tekutým máslem. Já (průvodkyně) jsem si u toho otestovala jak jsou na tom s číslovkami a čtením 🙂 Přišlo mi, že foto + zvolený text funguje hezky. Občas děti odhadovaly, co je tam napsané a pak si to teprve samy zkoušely přečíst - což jsem tiše oslavovala, protože jsem v tom viděla jejich zájem o čtení. Děkujeme za hezkou knížku, zítra se bude válet a vykrajovat 😉 P.S. Foto Laura s nožem - to si neřeže prsty, jen si stírá tupou stranou nože těsto z dlaní 🙂
Tereza RandákováMontessori školka Slaný
Chtěla jsem s vámi sdílet krásný moment – pamatujete na moji recenzi a vybranou knížku z Hurá, čtu? Tak dnes ráno si ji Nika vytáhla sama ze skříně… Sama si hláskovala, četla pomalinku stránku za stránkou. Úžasné! Máte to super vymyšlené!
Jana Blakitamáma