BLOG HURÁ, ČTU!

Jak děti podpořit
v jazykovém rozvoji?

24.2. 2022

Ať mír dál zůstává…

V noci a ráno jsem si přečetla zprávy. Jsem možná naivní, ale doufala jsem, že válku takhle blizoučko už nezažiju já, ani moje děti a prostě nikdo… Víte, já vůbec nechápu, že někdo má tohle pnutí tímto způsobem (válkou a krveprolitím) ovlivňovat svět....

4.2. 2022

Děti do kuchyně patří!

Proč? Podívejte se na krátkou argumentaci, k čemu dětem je pečení, vaření, ale také mytí nádobí a úklid kuchyně. Myslím, že mi dáte za pravdu, že kuchyně je vlastně takovou univerzitou pro děti do 6ti let. Děti od narození jsou naprogramované na to, aby se adaptovaly...

3.2. 2022

Proč máme tolik knih o lidském těle?

Na podzim 2021 jsme vydali 16 knih pro začínající čtenáře rozdělených podle obtížnosti do čtyř úrovní. Témata, která jsme zvolili, reflektují realitu dětí od 3 let – to jsou v našem pojetí ti začínající čtenáři, děti, které touží pozvávat písmenka bez ohledu...

29.1. 2022

Specifika potřeb dětí – začínajících čtenářů

NEčtenáři – děti do 3 let Pokud čtete naše knížky s PŘEDČTENÁŘEM – dítětem do 3 let, tak vám gratulujeme, protože v tomto případě využijete naše knížky několikrát: při prohlížení a společném čtení s dětmi kolem 18-36 měsíců v době, kdy vaše děti projeví spontánní zájem o čtení...

28.1. 2022

Proč jsou naše knížky malými tiskacími písmeny? A PROČ NEJSOU VELKÝMI?

Odpověď je jednoduchá. V našem současném světě knížky píšeme a čteme malými tiskacími písmeny. Není tedy nic jednoduššího než naučit děti číst přímo malá tiskací písmena.  Pomáháme jim se tak adaptovat na místo a čas, kam se narodily. Čím dříve se malá tiskací písmenka...

27.1. 2022

Zaměřeno na formu – barvy a tvary písmen

Barvy Určitě jste si všimli, že jako čtenáři reagujeme na barvy. Každá barva na nás nějak specificky působí. Některá barva spíše povzbuzuje, probouzí v nás akci či zájem. Jiná naopak představuje klid, pohodu či pasivitu. Záleží také na odstínech, intenzitě, ale také na kombinaci použitých...

25.1. 2022

Málo. Maloučko. Ale včas!

Naše knížky pro všechny začínající čtenáře mají, zvláště v 1. úrovni, opravdu málo textu. Je to záměr. Nejen záměr! Je to nutnost. Je to potřeba. Vycházíme z Montessori praxe, kde je důraz kladen na proces, na postupné osvojování si určité dovednosti krok za krokem, na všímavost...

25.1. 2022

Proč podpořit děti, aby četly už před nástupem do školy?

Odpověď je: okno příležitosti („window of opportunity“). Mozek dítěte do šesti let se vyvíjí. Nasává, napodobuje, vcucává, hltá. Doslova jako houba. Rychle a efektivně se učí. Nové věci pro něj nejsou problém. Nová slova, nové zvuky, nové tvary, ani nové symboly –...

24.12. 2021

Třpytivá krása z Poniklé

V létě tým Hurá, čtu!, Roman, Dita a fotografka Pavla, navštívil sklářskou manufakturu v Poniklé. Jejich jedinečné perličkové vánoční ozdoby byly v roce 2020 zapsány mezi kulturní dědictví na seznam UNESCO a nám to připadalo jako skvělé téma pro jednu z našich knížek. Fascinováni přes sto...

18.11. 2021

Jak číst knížku jinak?

Knížky s dětmi čteme opakovaně – ale pokaždé trochu jinak, aby je čtení stále bavilo. Jak jim můžeme čtení zpestřit? Způsobů je mnoho! Můžeme knihy číst opakovaně (a opakování je dokonce žádoucí, aby se dovednost upevnila) a přesto pokaždé trochu jinak jednou...