BLOG HURÁ, ČTU!

Jak děti podpořit
v jazykovém rozvoji?

18.11. 2021

Jak číst knížku jinak?

Knížky s dětmi čteme opakovaně – ale pokaždé trochu jinak, aby je čtení stále bavilo. Jak jim můžeme čtení zpestřit? Způsobů je mnoho! Můžeme knihy číst opakovaně (a opakování je dokonce žádoucí, aby se dovednost upevnila) a přesto pokaždé trochu jinak jednou...

17.10. 2021

Čtecí koutek – 6 konkrétních kroků jak na to

„Slova, která vyslovíš a příběhy, které vyprávíš, promění náš svět.“  Co by nemělo chybět ve čtecím koutečku pro děti do šesti let? Co se osvědčilo a funguje nám doma, ale i ve školkách? Inspiraci najdete v několika konkrétních bodech, odkazech a obrázcích níže v textu. Cílem je...

20.9. 2021

Jaké jsou naše knížky? Aneb 4. úroveň

V nejbližších dnech bude dokončena výroba prvních knížek „Hurá, čtu!“. Z šestnácti titulů bude jen jedna pro čtenáře ve čtvrté úrovni. Ale nebojte, budou postupně přibývat. Máme ale zato, že pro děti, které jsou z našeho pohledu už pokročilými čtenáři, najdete na trhu...

12.9. 2021

Jaké jsou naše knížky? Aneb 3. úroveň

Už jsme si popsali první dvě úrovně knížek Hurá, čtu! a jejich čtenáře. Teď je řada na úrovni třetí. Na podzim podzim 2021 vyjdou 4 knížky 3. úrovně. Kdo je jejich typický čtenář? Obecně vzato, už umí celkem plynule číst a jen tak něco...

9.9. 2021

Jaké jsou naše knížky? Aneb 2. úroveň

V minulém blogovém článku jsme si popsali hlavně knížky pro čtenáře, kteří se čtením nemají zatím žádnou zkušenost – knížky 1. úrovně. Dnes se budeme věnovat kategorii, ve které nyní (podzim 2021) vyjde nejvíce knížek. Konkrétně 9. Co je pro...

8.9. 2021

Jaké jsou naše knížky? Aneb úvod a 1. úroveň

Z naší pedagogické praxe víme, že děti se samy ze svého zájmu seznamují s písmeny už mezi 3. a 6. rokem věku. Zní to jako z Montessori? Máte pravdu naše vzdělání i praxe je pevně spjatá s Montessori pedagogikou. Pokud má dítě prostředí (hlavně dospělé...

6.9. 2021

Pět tipů na podporu čtení

Čtení je zábava i dobrodružství. Je to i způsob, jak se setkat s myšlenkami, zkušenostmi a pocity druhých lidí. K osvojení dovednosti čtení mohou vést různé cesty. Důležité je od útlého věku budovat a posilovat u dětí vztah ke čtení jako takovému. Jak na to? 1. Čtěme společně...

3.9. 2021

Role dospělého

Jaká je role nás dospělých? Jsme zodpovědní za vytváření jazyka dítěte a jeho používání. Aby dítě mohlo začít správně mluvit, musí mít v pořádku sluch a funkční hlasivky.Mějme na paměti, že kojení napomáhá vývoji mluvidel. rytmus a zpěv je důležitý a zpívejme dítěti i s dítětem je potřeba...

5.7. 2021

Hry na cesty

A je tu léto! Slunce, teplo a brzy i hurá na prázdniny!  Většinu z nás čeká kratší či delší cestování s dětmi. Hry se slovy může být jedním ze způsobů, jak využít čas strávený na cestě autem nebo vlakem. Výhodou je, že potřebujeme žádné speciální pomůcky...

batole s knihou
12.5. 2021

Proč nenechávat čtení až na základní školu?

Většina z nás se učila číst a psát v první třídě. Z této zkušenosti vyvozujeme, že by se v tomto věku měly učit číst i všechny děti (anebo minimálně naše vlastní děti). Ale je tomu opravdu tak? Není to mýtus? Kdo kdy řekl, že právě věk...